Вівторок, 11.12.2018, 22:15Вітаю Вас Гість | RSS
Шляхівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Грудень » 26 » Тиждень правознавства. "Права людини"(з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини 10 грудня 1948 року).
13:29
Тиждень правознавства. "Права людини"(з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини 10 грудня 1948 року).

Всеукраїнський урок на тему: «Права людини». 

Що таке права людини? (Це  можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби, закріплені законодавством України).

Поясніть термін «свобода людини».(Це можливість вибрати, яким шляхом, на законних підставах, може людина задовольнити свої потреби).

Чим право відрізняється людини відрізняється від свободи людини ?

Де записані права та свободи громадян України?

Наведіть приклади дотримання прав у вашому житті.

Зв’яжіть їх із дотриманням свобод, обов’язків.

Поясніть вислів «Використовуючи своє право – не зашкодь нікому!»

Як ви вважаєте, коли здійснюється найбільше порушення прав людини? (Під час війни.)

3.Підсумок знань учнів, повідомлення теми та мети уроку.

 

Отже, після закінчення Другої світової війни перед світовою

спільнотою на міжнародній арені стало питання про дотримання мирних співвідносин між державами та запобігання порушення  прав людини.

4.Вивчення нового матеріалу.

Учитель.Дві світові війнипринесли людству нечувані за масштабом трагічні наслідки та грандіозні руйнування. І саме уроки війни дали розуміння того, що права людини мають бути справою не окремого громадянина,  й навіть окремої держави, а всього людства.

У 1945 р. було створено найбільшу і найвпливовішу міжнародну  організацію – Організацію Об’єднаних  Націй ( ООН),однією з іі держав – засновників була Україна (на той час УРСР). А серед перших документів, які розробила ООН, був спеціальний документ, присвячений правам людини. 10 грудня 1948 року на своєму засіданні в Парижі  Генеральна Асамблея ООН  прийняла Загальну декларацію прав людини.

Сам статут ООН є вихідним міжнародно – правовим документом,в якому сформульовано принцип поваги до прав і свобод людини. Всі держави, члени ООН, зобовязалися заохочувати повагу  до прав людини та їх додержання.  Загальна Декларація прав людини  має основоположне значення для міжнародної регламентації прав і свобод людини. Вона проголосила всіх людей вільними та рівними у своїй гідності і правах. Вона є першим міжнародним документом, в якому найповніше викладено  перелік прав людини, що базується на 10 християнських заповідях, англійських, американських  і, насамперед французьких законодавчих актах щодо прав людини.Загальна декларація прав людини складається з преамбули  та 30 статтей, що містять основні права та свободи  людини,які можна розділити на громадянські, політичні, економічні, громадянські, соціальні та культурні.

Що таке «преамбула»?   передмова, вступна частина як правило важливого нормативного акту: конституції, закону, декларації, міжнародного договору, постанов та інших важливих актів, у якій роз'яснюється предмет, викладаються обставини та мотиви, що були приводом для видання чи укладення цього документу, його цілі й завдання, а також інші дані загального характеру.

У першій статті викладені загальні положення, на яких базується Декларація – невід’ємність прав на свободу та рівність, природність прав людини.

У другій статті сформульований принцип рівності й недопущення дискримінації щодо прав і свобод людини.

Загальна декларація прав не є юридично обов’язковим  документом, проте відбиває загальну домовленість народів світу і є моральним зобов’язанням для членів міжнародного співтовариства. Це дає підстави використовувати Декларацію в юридичному та політичному плані на міжнародному та

загальнонаціональному рівні.  Декларація прав людини  стала складовою частиною так званої Хартії прав людини, до якої також увійшли два пакти, прийняті Генеральною Асамблеєю ООН 16 грудня 1966 р. на розвиток Загальної декларації прав людини:  Міжнародний пакт про громадянські, і політичні права, та Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права. На відміну від декларації пакт має обов’язкову силу для держав, які його підписали.

Загальна декларація прав людини

Стаття 1. Всі люди народжуються вільними і рівними в своїй гідності і    правах.

Стаття 3. Кожна людина має право на життя, на свободу і особисту недоторканість.

Стаття 7. Всі люди  рівні перед законом.

Стаття 13. Кожна Людина має право вільно пересуватися і обирати собі місце проживання в межах своєї держави.

Стаття 15. Кожна людина має право на громадянство.

Стаття 17. Кожна людина має право володіти майном як  одноособово,так і разом з іншими.

Стаття 18. Кожна людина має право на свободу думки і совісті і релігії.

Стаття 19. Кожна людина має право на свободу переконання і на вільне  їх виявлення.

Стаття 20. Кожна людина має право на свободу мирних зборів і  асоціацій .

Стаття 21. Кожна людина має право  брати участь в управлінні своєю країною безпосередньо або через вільно обраних представників.

Стаття 22. Кожна людина як член суспільства має право на соціальне забезпечення.

Стаття 23. Кожна людина має право на працю,. На вільний вибір роботи, на справедливі й сприятливі умови праці.

Стаття 24. Кожна людина має право на відпочинок і дозвілля.

Стаття 25. Кожна людина має право на такий життєвий рівень, включаючи їжу, одяг,  житло, медичний огляд і необхідне соціальне обслуговування, який є необхідним для підтримання здоров,я і добробуту її самої та її сім,ї.

Стаття 26. Кожна людина має право на освіту.

Стаття 27. Кожна людина має право вільно брати  участь у культурному житті суспільства, втішатися мистецтвом, брати участь у науковому прогресі.

  Завдання. Які з зазначених норм ви вважаєте найважливішими для себе?

На розвиток норм і положень Загальної декларації бала розроблена низка міжнародно – правових актів:

1952 р. – Конвенція про політичні права жінок;

1959 р. – Декларація прав дитини;

1965 р. – Міжнародна  конвенція про ліквідацію всіх форм масової дискримінації;

1966 р. – Міжнародний пакт про громадянські та політичні права;

1966 р. – Міжнародний пакт про  економічні, соціальні та культурні права;

1979 р. – Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок;

1984 р. – Ковенція щодо катувань та інших нелюдських або принижуючих гідність видів поводження;

1989 р. – Конвенція про права дитини.

 

5.Закріплення вивченого матеріалу

 а) Дискусія «Чому Україна відмінила смертну кару?

* Україна у 2001 році підписала меморандум про відміну смертної кари.    * * * Подумайте, які причини відміни смертної кари?

* Як це зв’язано із Загальною декларацією прав людини?

* Про що  сказано в статті 3  Загальної декларації  прав людини?

б) Дискусія «Чим відрізняються права людини від прав громадянина?

* Хто є громадянином України?

* Прошу звернути увагу на громадянство України.

в) Проаналізуйте запропоновані ситуації, висловіть свою думку, чи виявляються в них якісь особливі потреби, чи потребують захисту в цих ситуаціях, відмінні від загальних, права.

1. 15 – річний юнак затриманий міліцією за підозроюу вчиненні крадіжки з магазину. Слідчий планує провести допит, а також підготував звернення до суду з клопотанням по утримання хлопця під вартою.

2. 12 – річна дівчинка потрапила в лікарню. Лікарі вважають, що їй потрібна термінова операція та складне лікування.

3. Батьки 5 – річної дівчинки та 17 – річного хлопця потрапили в   автокатастрофу та загинули. Діти залишилися жити зі своїми бабусею та дідусем. У спадщину їм залишилися будинок і домашні речі.

 

г) Розгляньте запропоновані ситуації. Що в них спільного? Як, на вашу думку, потерпілі можуть захистити себе та свої права? Запропонуйте, куди їм звертатися по допомогу,  використавши при потребі витяги з Конституції України.

1.Після дорожньої – транспортної пригоди лікар «швидкої допомоги» відмовився надати допомогу постраждалому, у якого не виявилося документів.

2. Хлопця,  підозрюваного в крадіжці, побили співробітники міліції, вимагаючи зізнання.

3. Жінці – ветеринару відмовили в прийомі на роботу, пояснивши, що вона, можливо,  буде багато часу відсутня у зв’язку з хворобою її малолітньої дитини.

д) За допомогою яких органів можна вийти із запропонованих ситуацій, якщо в них порушено права людини.

1.Громадянину протягом тривалого часу затримують виплату заробітної плати.

2. Дев’ятикласники  влаштували бійку після занять на вулиці, внаслідок чого один із хлопців отримав тілесні ушкодження та потрапив до лікарні.

3.Багатодітну сім,ю виселяють із кімнати в гуртожитку, де вони законно проживають багато років, не надавши ніякого іншого помешкання.

е) На підставі закону «Про військовий обов’язок та військову службу» визначте, чи підлягають вказані особи призову на військову службу.

1. 26 – річний громадянин Ц. щойно закінчив навчання в транспортному університеті.

2.22 – річний громадянин К. навчається в професійно – технічному училищі.

3.21 – річний громадянин П. , який працює водієм, обраний депутатом районної ради.

4. 24 – річний громадянин Т. , який працює  зварювальником, має п’ятирічних синів – близнюків.

5. 23 – річний громадянин В. працює вчителем фізкультури в полтавській школі після закінчення  університету фізичної культури.

6. 19 – річний громадянин Н., брат якого загинув  під час проходження військової служби.

 

6. Домашнє завдання. Намалювати відповідно до статей Загальної декларації прав людини малюнки за власним вибором.

7. Підсумок  уроку.

 - Яке значення має Загальна декларація прав людини?

Переглядів: 284 | Додав: gordiy19859321 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту